mandag 4. oktober 2021

Ætta etter Adam



Det hender rett ofte at eg sveiper over kva anna  TV,en har å by på når eg ikkje finn det dei norske kanalane sine program interessante nok. Og her ein kveld kom eg fram på ein av desse kristne kanalane som baud på ein mann som tok føre seg Adam si ættetavle slik den er fortalt i 1. Mosebok, kap. 5.
Den har eg sjølv ein gong år attende undra meg over. Dei vart særs gamle desse som der er nemnde, og tenkte eg; når dei fekk så mange leveår, så kunne dei første i ættelekken fortelje si soge til borneborns born langt ute i dei seinare generasjonane.  Difor eg laga meg eit skjema over fødselsår og dødsår for kvar av dei, og når i deira leveår  borna deira vart fødde. Og resultatet var interessant. Noah som fekk oppleve storflaumen, fekk og høyre mange av dei tidlegaste generasjonene sine forteljingar.  Metusjalah vart eldst med heile 969 år.
No har eg helde desse første kapittela i 1. Mosebok som mytiske fortellingar som er sette der, ikkje som autentiske sanne soger, men som bilete på kva som hende i opphavet av menneska si soge.
Di meir undra det meg kva han på fjernsynet hadde å fortelje. Han heldt det ikkje som myter, men som heilt og fullt sant.  Og ikkje berre det. For å skaffe desse ættefedrene koner, så gjekk han til til eit seint jødisk skrift som har overlevt århundra i i den etiopiske Bibelen, for der er det fortalt kva konene deira heitte, og kor mange born dei fekk.

Å tru på det skrivne so bokstaveleg kan sanneleg føre til så mangt. Eg har nok visse vanskar med å fygje desse som meiner alt som skrive står i Guds ord er til å ta bokstaveleg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar