torsdag 21. oktober 2021

Puerta del Perdón (4)

                                                                                                                                                                Hendinga i Jerusalem påska for snart 2000 år sidan har vore mykje debattert gjenom åra. Kvifor hende det? Var rettsaka rettferdig? Var det eit justismord? Kven var i so fall årsak til det? Var det Pontius Pilatus, eller var det øvstepresten og dei andre prestane i tempelet? Kva var i sofall årsaka til at dei valde å presse igjenom ei dødsstraff for Rabbien frå Nasaret. Meiningane er fleire, og det rette svaret får vi vel aldri.

Men kanskje var dei alle, medrekna Judas Iskariot berre brikker i noko som måtte hende for å opne Puerta del Perdón, nådens dør for vår falne menneskeætt. I så fall gir kanskje desse to gamle relieffane over ei kyrkjedør, på pilgrimsvegen mellom Burgos og Covarubias eit hint. 


Tre gonger i kvart av dei tre første evangelia  fortel Jesus sine vener kva som ventar han i den komande påska i Jerusalem, men dei skjønar ikkje kva han seier. At han er Guds son, at Gud og han er ein, og at han om få dagar skal late livet for øvsteprestane og heidningane sine hender. Men at han og skal ta det att tre dagar seinare. Og Johannes gir att orda Hans;  Eg gir livet for sauene. Derfor er det at Faderen elskar meg, fordi eg set livet til så eg kan ta det att. Ingen tek livet mitt, eg gjev det frivillig. Eg har makt til å gi det, og eg har makt til å ta det att. Denne oppgåva fekk eg av far min.                                   Og då Pilatus spør han om han er konge, så svarer han; ja det er eg, men mitt rike er ikkje av denne verda. - Veit du ikkje at eg har makt til å gje deg fri og makt til å krossfesta deg? seier Pilatus. Og Jesus svarar; Du har inga makt over meg om du ikkje hadde fått henne ovanfrå.

Timar seinare sa Han frå krossen; Der er fullført,  og anda ut. Oppgåva han hadde fått av Gud var utført.    Skjønar eg det som hende denne påskeafta for snart 2000 år sidan? Eg leitar i skriftene etter svar og undrast på kvifor det måtte verte slik?                                                                                Påskedag er to menn på veg frå Jerusalem til Emmaus. Ein framand kjem opp på sida deira og gir seg ilag med dei. Og i samtalen mellom dei gir han seg til å forklare ut frå skriftene kvifor Messias måtte lide dette. Ved kveldsmåltidet seinare, når han bryt brødet, ser dei brått kven han er, men då vert han borte frå augene deira.

Der er nokre Puerto del Perdón i landa i sør. Eg har gått gjennom to av dei dørene, men dei er berre dører inn til kyrkjeromet innanfor.
Det er fullført, sa han. Oppgåva han hadde fått av Gud var utført. Den rette Puerta del Perdón , nådens port opna han då han gav sin kropp og blod som eit sonoffer for oss på krossen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar