søndag 25. mars 2012

Tympanum. Sevilla

Det var under vårt første år av vandringa frå Le Puy  til Santiago de Compostela, at eg vart merksam på dette som er kalla tympanum.
Det har antikke røter, og er ei utsmykking av den bygningsdelen, bjelken, steinen, som ligg over dører og vindauge. Utsmykkinga er gjerne forma som ein trekant eller ein rund boge.
Det var høgt oppe i fjella midt i Frankrike, i ein liten by som heiter Conques, interessa mi for det vart skapt. På katedralen der er det eit godt bevart og flott tympanum, og presten heldt i kveldsmørkret eit langt foredrag om det, på fransk som eg ikkje skjøna eit ord av, men som vekte interesssa mi. Sidan har eg hatt eit auge for desse utvendige bileta over kyrkjedørene. Som i ei tid då ikkje alle kunne lese, formidla kunnskap gjennom bilete til folket. Og kanskje har dei ein funksjon i dag og, som formidlar av den store fortellinga gjennom noko anna enn tala og skrivne ord. Det er visst mange som har vanskar med lesekunsten, også i vår tid.

Og i dag, på Maria bodskapsdag, legg eg ut to av tympanuma frå katedralen i Sevilla, den som er Santa Maria sitt sete. Så får dei få fortelje si forteljing utan at eg komentarar kva dei fortel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar