lørdag 2. januar 2010

Nyårstankar


Kva er det du gjer, mann?
Legg du ut eit bilete av en avkledd, naken, mann?
Skjemst du ikkje?
Er det utsegna om at det nakne sel, du er ute etter å oppfylle?

Nei, det er ikkje det. Eg skjemst heller ikkje over ein flott, naken mannskropp, slik Gud skapte oss menn, eingong i tida sin morgon.
Vi må ha det motet, vi menn, at vi torer sei at også vår kropp er vakker, like mykje som kvinna sin kropp er det. I alle aldrar.

Dessutan er det ikkje ein avkledd mann som er i tankane mine her.
Han er berre ein illustrasjon for mine tankar om det nye året vi nyleg starta på.

Eit nytt år har gjerne vore samanlikna med eit nytt barn som skal vekse til.
Men kanskje vi og kan samanlikne det med ---- nettopp ja --- ein naken skikkelse som skal dekkast av kle gjennom eit år, før han ved neste årsskifte vert plassert i ein djup stol i det store minneromet. I lag med alle dei andre åra vi har plassert der. Og ein ny skikkelse startar prosessen med si påkledning.

Eit nytt år er nake og bert. Heilt utan våre komande opplevingar. Men vi har allereide byrja med å kle på det nye året. Det starta vi alt med då året ringde inn, og rakettene small rundt oss.
Det er dei små og store hendingane og erfaringane som møter oss, vi kler på året med. Både i sorg og i glede. Erfaringar både av det gode og det leie.

Men det nye året er ingen baby, om det er nytt.
Vi ber med oss erfaringane våre frå tidlegare år, inn i det nye. Derfor er det ikkje ein ung mann eg har bilete av, men ein eldre , livserfaren mann.

Han er på veg opp eit trapp, denne karen, og det er ikkje langt opp før trappa svingar og tek han ut av syne for oss.
Kva som ligg framføre han, rundt svingen på trappa, er ukjendt.
Det minner meg om pilegrimsvegen eg har vandra på siste åra. Ein ukjend veg . Ein veg eg aldri hadde gått før, og som eg truleg aldri kjem til å gå på meir.
Men den gav meg opplevingar bak kvar sving og over kvar bakketopp. Opplevingar eg ikkje visste noko om før dei var der, men som eg tok imot der og då. Og eg kledde dei på året mitt, som minne eg tok med under vandringa vidare.

Så då helsar eg alle Godt nytt år. Må vi få mange, gode erfaringar å kle på året 2010.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar