onsdag 23. desember 2009

Likkjejulafta.

Dagen før dagen. Er det ikkje det dagen vert kalla i NRK?
Eit kors er primstaven sitt merke den 23.desember, for Tollesmesse.
Tolles er ei fornorsking av St. Thorlak. Ein islandsk biskop som vart fødd på Lidarende i 1113, og døydde 60 år seinare. Islendingane gjorde alt få år etter hans dødsdag, 23.desember, til sin eigen islandske helgen, men først i 1985 vart han av pave Johannes Paul offisielt godkjend.

Eg har drive med litt trearbeid ute desse siste, kalde, dagane. I dag gjorde eg meg ferdig med den viktigaste delen, så får eg ta att resten når julefreden er over. Då har det vonleg vorte varmare vær. Han er litt snarfrosen, denne karen.
Inne må eg snart til med støvsugar og vaskeklut.
Men først ein kopp kaffi.Det er vel for å utsetje den nødvendige reingjeringa i det lengste, at eg sit her med kaffien og formar nokre tankar.
For etter gamalt så skulle alt grovarbeid vere ferdig i dag. I dei neste tre vekene var det berre det aller nødvendigste som kunne gjerast.

Men eg må og setje av litt tid til leseøving. Eg har lova å hjelpe til i ei av gudstenestene i morgon. Både med tekstlesing og som brannvakt. Derfor må det nok litt øving til på Jesaiateksta som eg skal lese.
Ei tekst som vi kristne ser som ein Messias-profeti. Jødane ser nok den teksta i eit anna perspektiv.

Slik lyder den.

Det folket som ferdast i mørkret skal sjå eit stort ljos;
over dei som bur i skuggelandet, skal ljoset stråle.
Du let dei fegnast, gjer gleda stor.
Dei gleder seg for ditt åsyn
som ein gleder seg i kornskurden,
som ein jublar når herfang vert utskift.

For eit barn er oss fødd, ein son er oss gjeven.
Herreveldet kviler på hans akslar, og han skal kallast:
Underfull rådgjevar,
Veldig Gud,
Evig Far,
fredsfyrste.
Så skal herredømet hans verta stort og freden utan ende over Davids kongsstol og over riket hans.
Han skal grunnfesta det og halda det oppe med rett og rettferd frå no, og til evig tid. I sin brennhug skal Herren, Allhærs Gud, gjera dette.


Profeten Jesaia levde vel 700 år før vår tidsrekning tok til.
Ein teiknar har sett situasjonen då Jesaia skreiv denne teksta, på denne måten.
Men no er kaffikoppen tom. Støvsugaren og vaskefilla ventar.
På tide å slutte dette ved å trykke på publiser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar