lørdag 7. august 2010

Turt


Spørsmålet kjem.
Kva heiter denne?
Nokre lange stenglar med store tannete blad, og ein lys violett blomsterkrans i toppen, er årsaka til spørsmålet.
Kva skal ein svare?
Eg veit ikkje kva det er for plante. Har knapt lagt merke til den før. Og det sjølv om eg nok har gått forbi den mange gonger gjennom åra.
Kva kan det vere?
Ein sort tistel, vert svaret. Årsak: Eg tykkjer blada liknar på tistelblad, sjølv om blomane ikkje har mykje likskap.

Vel heime må blomsterbøkene fram.
Eg blar igjennom den nyaste, den med foto av ulike blomar, men finn ingen som liknar.
Vel, fram med den gamle frå mi ungdommsskuletid. Den med teikningar av blomane.
Og der dukkar det fram ei teikning som eg dreg kjensel på.
Og namnet?
Turt.
Ei fleirårig plante frå korgblomstfamilien. Vanleg i skogslier langs kysten.

Så har eg sett den mange gonger før, men likevel ikkje sett den
Det var først spørsmålet: Kva er dette? Som gjorde at eg såg den.
Og eg undrast: Kor mykje av det vakre rundt oss er det vi ser, men likevel ikkje ser.
Kva er det som må til for at eg skal lære å sjå det eg ser?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar