søndag 9. april 2023

Påskenatt

Påskenattsmessa har eg alltid feira i mi heimekyrkje, men denne påske når eg er i indre Sogn, vart det i ei ny kyrkje for meg. Etter ein halv times køyring på svingete vegar frå Kaupanger kjem ein til tettstaden Gaupne, og der feira vi midnattsmessa dette året.
Og det er rart, sjølv om liturgien er den same, så vart det likevel ei anna oppleving.Det var prosten i Indre Sogn, Geir Paulsen, som leidde messa. Ein mindre kyrkjelyd, ikkje noko kor deltok, svak kyrkjelydsong, kanskje derfor der var forsongar på salmane, ingen messing frå prosten, alt vart lest. Uvant for meg, men, midnattsmessa vart, trass i det uvande, ei god oppleving den siste timen av påskelaurdagen dette året.
Ute av kyrkja i natta igjen, bles lysa ut under salmen : Deg være ære. Det heile vart avrunda av at prosten kom med det ortodokse
påskeropet : Kristus er oppstaden, og kyrkjelyden gav sitt svar: Ja, han er sannleg oppstaden.  Den avslutninga har eg sakna i mi heimekyrkje si feiring av påskenattsmessa.
Så vart det å køyre heim på svingete vegar, utan møtande trafikk, og med mørklagde heimar lang vegen, medan salmen tona i mi meg: 
Krist stod opp av døde i påskemorgen  røde. Thi synger lydt og sjeleglad, hans menighet i allen stad, Ære være Gud i det høye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar