tirsdag 11. juni 2013

Forbanna er den...

Krossane har vanlegvis utsjånad av ei fint tilskora stamme, med eit like fint forma tverstykke, eit stykke ned frå toppen av stamma. No har eg lite tru på at romerane gjorde seg så mykje føre når dei fann seg materiale til krossane dei reiste. Til det hadde dei nok for mange krossfestingar gjennom året. Og der var nok mykje gjenbruk. Kanskje stod stamma der, medan tverrbjelken var fest først når krossfestinga vart gjort. Og krossfestinga var nok ikkje så "vakker" som vi ser på den "normale" kyrkjekunsten ned gjenom tidene.

                                                                                                På vår vandring har eg sett krusifiks den den krossfeste er påkledd eit vakkert og kostbart stykke knesidt lendeklede. Eg trur nok at dei krossfeste ikkje fekk noko slik påkledning. Romerane ville nok heller ha ei total audmjuking av den dei feste opp, så offera var nok utan klednad i det heile.
Paulus refererar ei utsegn frå 5.Mosebok som han endrar litt. "Forbanna er kvar den som heng på eit tre." skriv han i Galatarbrevet. I Carrion de los Condes såg eg eit krusifiks der dette med treet var teke bokstavleg. Den krossfeste Jesus hang på ei grov trestamme der det var berre stubbar at av dei avsaga greinene. Kristologien i Paulus si utsegn utelet eg her, sjølv om den er viktig nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar