mandag 16. januar 2012

Rundt forbi


"Rundt forbi" sa han. "Det vil verte noko regn rundt forbi."
Eg stussa. Kva var det han sa, og kva tydde det?
Er det eit nyord som eg må lære meg tydinga av?
Området "rundt forbi" er ukjent for meg, så kvar var det at noko regn ville falle?

Eller er ordet i slekt med dette seks år gamle biletet?
Ved første augekast skulle ein tru eg hadde vore ute med fargekorrigering, raudt som det er. Men parabolskjermen sin kvite farge syner at lyset denne nyårsmorgonen verkeleg var så skarlagsraudt.
Då eg, langt attende i tida, byrja å leike med fargefilm, måtte eg og lære meg litt om noko som heiter Kelvin-grader.  Dei vert mellom anna brukt til å måle temperaturen på lyset. Dagslyset er på mellom 5-6000 Kelvingrader, medan morgon og kveldslyset, når sola står lavt ned mot horisonten, er omlag på 3000 Kelvingrader, og då er lyset gulaktig. Og sjølv om våre auge foretek fargekorreksjon på lyset, så viser fargeforskjela seg når vi brukar fotoapperatet. Slik vi ser det på bilete av vakre solopp- eller solnedgongar.
Men dette biletet er ikkje gult eller guloransje som morgonlyset sine Kelvingrader skulle tilsei, men er farga av eit skarlagsraudt  lys.
Var det eit "rundt forbi" lys denne formiddagen, tru?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar