tirsdag 17. januar 2012

Fager er bygda


For første gong skal verdas beste stad å bu i kårast, fortel www.nrk.no  under eit bilete av mi heimbygd. Det var ikkje småtteri. Verdas beste. Ved å lese etterfylgjande tekst ser eg at det berre er heimlandet sin beste stad som skal kårast, men det kan verte vanskeleg nok det.
Eg er er sjølvsagd heilt samd i at bygda på biletet er best, men eg har ein liten mistanke om at det er mange som er usamde med meg der.
Og sjølvsagt hevar det seg lokale røyster som fortel at det ikkje er Ørsta som er hovedmotivet på biletet, men Ivar Aasen si "gamlegrend", Hovdebygda.
Så det kan verte litt ei oppgåve å kåre, om ikkje verdas beste, så i alle fall Norges beste stad å bu.

"Fager er bygda, aldri såg eg den fagrare", sa Gunnar frå Lidarende då han var på veg for å røme bort frå den. Så snudde han hesten og reid attende. Fortel Njåls saga. 
Og han er ikkje åleine om å skildre heimstaden i vakre ord og fargar. Uendeleg er rekkja av tekster til heimbygda sin pris. Men der blandar seg og tonar av malurt inn i koret. Ikkje alle ser med  berre glede attende på barndomens grøne dal. Nokre forlet den for aldri å vende attende. Dei fann at andre stadar og kan vere gode å bu i.
Gunnar vende om og reid heimatt. Det vart hans bane. Uvenene kom over heimgarden hans og brende han og folket hans inne.

Det skal verte spanande å sjå kva stad som vert kåra til Norges beste stad å bu i. Om eg vil ta del i røystinga? Nei, eg trur ikkje det.
Men fager tykkjer eg mi heimbygd er, og ein god stad å bu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar