mandag 29. april 2024

Nesland stavkyrkje

Det er ikkje alt eg tykkjer like godt om på facebook, men likevel har eg nokre faste sider som eg fylgjer med på, og no er eg komen inn på noko som kallast norske stavkyrkjer. Og der finn eg mange ting som er nye for meg. Ikkje berre om dei kyrkjene som enno stend i bygdene, men og om dei det ikkje er råd å vitje lenger.
Ved byrjinga av 1800,- stod framleis 95 stavkyrkjer.
Vedtaket som vart gjort rundt 1850-talet om kyrkjene skulle ha plass til 1/3 av kyrkjelyden gjorde nok at mange av dei gamle kyrkje var revne og erstatta med nye, og då med den tid sine moderne kyrkjer. Frå 1850 til 1885 vart 32 kyrkjer borte.

Ei av dei som fekk den skjebnen var ei lita kyrkje i Telemark, truleg frå 11-talet. Ho var berre 8-9 meter lang. Det var Nesland kyrkje i Vinje. M. B. Landstad prøve å berge henne frå riving, men lukkast ikkje.
Men han etterlet seg eit minne i verseform om denne gamle og vesle kyrkja i Kvenne-Karis vise.

Å der er vent ved Neslands kyrkja 
Når klokkune gjeve dur.
Der gjekk eg og las for gamle presten, 
og der heve eg stade brur.
Gud hjelpe den som er gamal.

Å der er vent ved Neslands kyrkja
når folket kallar på Gud.
Der heve eg fenge lagt i frå meg
mi såraste hjartesut
Gud hjelpe den som er gamal.

Der ligg han Olaf  jamsides,
og der hadd'eg tenkt me te, 
der skal dei ho Kari leggje, 
der vil ho jordast ned.
Gud hjelpe den som er gamal.

Eg totte det var trega lege
riva det skruvet ned,
men der vekse no sure applar
allstødt på gamle tre.
Gud hjelpe den som er gamal.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar